01 Mart Çar
02 Mart Per
03 Mart Cum
04 Mart Cmt
05 Mart Paz
06 Mart Pzt
07 Mart Sal
08 Mart Çar
09 Mart Per
10 Mart Cum
11 Mart Cmt
12 Mart Paz
13 Mart Pzt
14 Mart Sal
15 Mart Çar
16 Mart Per
17 Mart Cum
18 Mart Cmt
19 Mart Paz
20 Mart Pzt
21 Mart Sal
22 Mart Çar
23 Mart Per
24 Mart Cum
25 Mart Cmt
26 Mart Paz
27 Mart Pzt
28 Mart Sal
29 Mart Çar
30 Mart Per
31 Mart Cum

Akbank Kısa Film Direktörü Selim Evci ile Kısa Film Sunumu Üzerine



Akbank Kısa Film Direktörü Selim Evci ile Kısa Film Sunumu Üzerine

Bu yıl festival kapsamında ilki gerçekleştirilecek Akbank Kısa Film'in direktörü Selim Evci ile hem Forum’a dair merak ettiklerimizi sorduk, hem de kendi kısa ve uzun film deneyimlerini konuştuk.

Türkiye’de kısa film yapım olanaklarını artırmayı, sinema sektörünün gelişimini desteklemeyi, yapımcı ve yönetmenlerin yeni filmlerine maddi ve manevi katkı sunarak üretimi teşvik etmeyi amaçlayan Akbank Kısa Film Forum, bu yıl 15-17 Mart 2017 tarihleri arasında ilk kez düzenlenecek. Yapım desteği amaçlı bir kısa film senaryo yarışması gerçekleştirilecek olan Forum’da, sekiz kısa film senaryosunun senaristleri, jüri üyelerine 15'er dakikalık sunumlar gerçekleştirecek. Sunumların ardından jüri değerlendirmesiyle belirlenenecek en başarılı senaryo, Akbank Sanat tarafından 3 bin TL ile ödüllendirilecek. Biz de Forum’u, kısa film sunumundaki dikkat edilmesi gereken hususları, Türkiye ve dünyada kısa ile uzunun farklarını, Akbank Kısa Film direktörü, senarist – yönetmen Selim Evci ile konuştuk.

Kısa Film Forum fikri nasıl doğdu? Siz Akbank Kısa Film Festivali’nin bu yeni platformuna nasıl dahil oldunuz?
Kısa filmleri proje aşamasından destekleme fikrinden yola çıktık. Bunun yanı sıra bir senaryo ya da proje sunmak, film üretiminde önemli bir aşama, bunu kısa film yönetmenlerinin deneyimlenmesini önemsedik. İlk aşamada bir senaryo yarışması ile başladı sonraki yıllarda farklı destek türleri ve eğitimler Forum'da görülmeye devam edecek. Eğitim kısmına da önem veriyoruz. Forum bölümünün Akbank Kısa Film Festivali içinde üretimi doğrudan besleyen bir yanı olmasını istiyoruz.

2000'li yılların başından bu yana kısa ve uzun metrajlı filmler çeken bir yönetmen olarak Türkiye'deki film yapım olanakları ve kaynaklarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Yok değil ama sınırlı sayıda, daha fazla olmalı.

Akbank Kısa Film Forum'da sekiz kısa film projesinin sahibi, senaryo desteğini kazanmak için sunumlarını gerçekleştirecek.Yerli ve yabancı fon başvurularında ve forumlarda sinemacılar, filmleriyle ilgili yaptıkları sunumlarda (pitching) nelere dikkat etmeli? Sizce iyi bir sunumun sırrı ne?
Proje sunmak zor iş, yaratıcı olarak kısa bir sürede meseleni anlatmaya çalışmak da öyle. Bu hem teknik, hem de psikolojik açıdan zorlayıcı. Öte yandan bu tür organizasyonlar günümüz şartlarında bir film gerçekleştirmek için çok önemli fırsatlar sunuyor. Klasik anlamda şu tavsiyeler geçerli: proje sahibinin değerlendirici kurula projesine hakim olduğunu, iyi hazırlandığını ve projesini gerçekleştirebilecek donanıma sahip olduğunu hissettirmesi gerekli.

Kısa metrajlı filmleriniz ve belgesellerinizin ardından uzun metrajlı kurmaca filmlere geçişiniz nasıl oldu? Kısa ve uzun metraj disiplinlerini birbirinden ayıran farklar nedir size göre?
Çok fark yok, film yapmak sonuçta benzer süreçler: perdeye yansıyan düşünceler. Üretim ve tüketim biçimlerinde bir miktar farklılıklar var.

Filmleriniz ulusal ve uluslararası festivallerde gösterildi ve çeşitli ödüllerin de sahibi oldu. Sizce festivaller ve genel olarak ödül sistemi sinemacılar için nasıl bir motivasyon sağlıyor?
İyi bir motivasyon fakat aslolan filmleri zamana bırakmak. Festivaller filmler için yaşam alanları, seyirci ile buluşmak ve farklı kültürlere ulaşabilmek için mühim.

Çektiğiniz uzun metrajların ardından sizden yine bir kısa film izleme şansımız olur mu? Bir film fikrinin kısa ya da uzun metraja uygunluğunu neye göre belirliyorsunuz?
Zaman zaman şu olaydan ne güzel kısa film olur diye düşünüyorum. Bir kısa film çekmeyi isterim, bu istek güçlü bir motivasyona dönüşürse neden olmasın. Yapıları farklı, kısa film daha öz, dolaşma lüksü yok ve tek bir olay içerisinde giriş gelişme final duygusunu barındırabilen durumların peşinden gidiyor. İyi kısa filmin tarifi de buradan doğuyor, uzun gibi düşünmemek lazım, ne kadar öz o kadar iyi.