Sunum: Emilie Cauquy / Süresi: 60’ / Müzisyen: Özün Usta- vurmalı sazlar
“Görmek için gözleri var ama görmüyorlar” der Evanjile. “Bu yüzden onlar için objektifler ve her türlü cam ve kristal nesneler icat ettik. Ve kafalar, soruşturma hakimlerinden önce deforme edilmiş, uzatılmış, büyütülmüş ya da azalmıştı.” Henri Langlois, “Images du cinéma français” (Musée des Beaux-Arts de Lozan, Eylül-Ekim 1945) sergisinin patronu, optik cihazların özel efektleri ve La Folie du Docteur Tube’un bir fotoğrafının düzenlendiği bir pencereyle ilgili bilgilerden alıntı.
Birinci Dünya Savaşı öncesinde ve sonrasında, kendi gözüyle tanık olmak deneyimini, teknolojinin de yardımıyla bedenlerin nasıl temsil edildiğine dair bir seçki.
Film / Yönetmen / Yapım Yılı
-Après le bal, le tub / Georges Méliès / 1897
-Escamotage d’une dame chez Robert Houdin / Georges Méliès / 1896
-Miss Harry femme serpent / Anonim, Pathé imperium / 1911
-Cinématographie radioscopique / Jean Comandon / 1911
-La Folie du docteur Tube / Abel Gance / 1919
-Femme sculpteur (Anna Ladd dans son atelier parisien) / Tarihi belirsiz
-Pour vos beaux yeux / Henri Storck / 1929
-Jeux arborescents / Emile Malespine / 1931
-Essai de lumière / Maurice Audibert / 1923