Konuşmacı: Beryl Graham
Ağ sanatını, yazılım/yapay zeka sanatını ve etkileşim sanatını da içeren yeni medya sanatı hem kişisel koleksiyonerler hem de müzeler tarafından sergileniyor ve satın alınıyor. Fakat bu durum, sergi, izleyici ve arşiv kavramlarını değiştiriyor. Burada sanat geleneksel medyaya özgü kategoriler altında değil, Steve Dietz’in Bağlanabilirlik, Hesaplanabilirlik ve Etkileşim kategorizasyonuna dayanarak küratöre ya da sanat tarihçisine farklı türde ‘davranışlar’ sunmak olarak düşünülür. Lev Manovich ise yeni medya “sanat”ının heyecan verici çoğunluğunun “tasarım” bağlamında gerçekleştiğini düşünüyordu. Bu, Açık Kaynak, Çözümsel Yapım ve Yapay Zeka ve Veri’nin son derece politikleştirilmiş anlayışından haberdar olmama ihtimali yüksek geleneksel sanat tarihi modellerini tamamen bozuyor. Konuşmada atıfta bulunulacak sanat eserlerine örnek olarak Rafael Lozano-Hemmer, YoHa, Nye Thompson, Garnet Hertz ve Cornelia Sollfrank verilebilir. Küratörlerin ve tarihçilerin kendi sistemlerini, yeni medya sergilemeyi ve koleksiyonerliğini alışılagelmiş ticari modellerin ötesine taşımak adına nasıl tekrar düşünebilecekleri konuşmanın değineceği başka bir önemli nokta.
Sunderland Üniversitesi’nde Yeni Medya Sanatı üzerine eğitim veren akademisyen Beryl Graham, yeni medya sanatı küratörlerine kaynak sağlayan CRUMB’ın da kurucu ortağı. Laing ve Barbican sanat galerileri için Serious Games uluslararası sergisinin kürasyonunu üstlendi. Yayımlanan kitapları şöyle; Dijital Medya Sanatı (Heinemann 2003), Kürasyonu Tekrar Düşünme: Yeni Medyadan Sonra Sanat (MIT Press 2010 Sarah Cook ile birlikte) ve Yeni Koleksiyonerlik: Sergileme ve İzleyiciler (Ashgate 2014 ed.). Zekanın Seyri (Banff), Dijitali Kodlamak (Victoria ve Albert Müzesi), Kültürel Değer ve Dijital (Tate Modern) gibi konferanslarda makaleler sunmuştur.
Etkinlikler ücretsizdir. Ücretsiz etkinliklerde katılım sayısı sınırlı olup etkinlik davetiyesi 1 saat öncesinde Akbank Sanat Danışma’dan temin edilebilir.