Hakan Yücefer
"İmajın Ardındaki İmaj: Gilles Deleuze'de Hareket-imajın Krizi"
Gilles Deleuze’ün sinema çalışmalarının merkezinde iki imaj rejimi, hareket-imaj ve zaman-imaj arasındaki karşıtlık vardır. Her ne kadar Deleuze Sinema’nın birinci cildine “Bu inceleme bir sinema tarihi değildir” diye başlayıp, hedefinin imajları ve göstergeleri sınıflandırmaktan ibaret olduğunu söylese de Deleuze’ün incelemesi sinemanın tarihsel gelişimini izliyor ve hareket-imajın krizinin nasıl yeni bir imaj rejiminin ortaya çıkışını mümkün kıldığını gösteriyor. Bu konuşmada hareket-imajın geçirdiği krize odaklanarak imajların sadece görüntüleri, sesleri, duyguları açığa çıkarmaya hizmet etmediğini, bir imaj rejiminin belli şeyleri görünür kılarken başka şeyleri görünmez hale getirmesi tartışılacak. Hareket-imajın kriziyle birlikte önceden görünür ve işitilir olmayanın nasıl yeni bir sinematografik estetiğin temeline yerleştiği gösterilmeye çalışılacak.
Hakan Yücefer 1980, İstanbul doğumlu. Galatasaray Üniversitesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi, doktora tezini Paris 1 Üniversitesi’nde Aristoteles'in ruh anlayışı üzerine yazdı. Gilles Deleuze’ün Bergsonculuk (Otonom, 2006), Kıvrım, Leibniz ve Barok (Bağlam, 2006), Issız Ada ve Diğer Metinler (Ferhat Taylan ile, Bağlam, 2009) ve Anlamın Mantığı (Norgunk, 2015) kitaplarını çevirdi. Cogito dergisinin "Gilles Deleuze: Ortadan Başlamak" başlıklı Deleuze özel sayısının editörlüğünü yaptı (sayı 82, Kış 2016).
Etkinlikler ücretsizdir. Ücretsiz etkinliklerde katılım sayısı sınırlı olup etkinlik davetiyesi 1 saat öncesinden Akbank Sanat Danışma'dan temin edilebilir.