Zeynep Direk
"Irigaray: İmgeselde Dişi ve Dişi İmgesel"
Luce Irigaray Öteki Kadının Aynası (Speculumde l’Autre Femme, 1974) adlı eserinde fallus merkezli anlam ekonomisinde dişi cinsiyet farklılığının belirmediğini, erilin karşıtı olarak temsil edilen dişinin aslında erilin terimleriyle düşünüldüğünü ileri sürer. Fallus merkezli anlam ekonomisinde dişi nasıl imgelenir? Bu ekonominin dışında kalan dişinin belirmesi için nasıl bir dişi imgesel gereklidir? Irigaray’da gerçek, imgesel ve sembolik arasındaki ilişkiler nasıl kurulmuştur?
Zeynep Direk 1998 yılında Memphis Üniversitesi’nden doktorasını almış,2014 yılına kadar Galatasaray Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. 2014’ten beri Koç Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde profesör olarak görev yapmaktadır. Derrida Critical Assessments (Routledge,2001) ve A Companion to Derrida’nın (Blackwell, 2014)editörüdür. Başkalık Deneyimi (Yapı Kredi, 2005) ve Cinsel Farkın İnşası (Metis, 2018) başlıklı iki kitabı vardır. Feminizm, Kıta Avrupası Felsefesi, Siyaset Felsefesi ve Etik alanında Türkçe, İngilizce ve Fransızca çok sayıda makale yayınlamıştır. Cinsiyetli Olmak (Yapı Kredi, 2004), Sonsuza Tanıklık (Metis, 2003), Dünyanın Teni (Metis, 2017), Jean-Paul Sartre: Tarihin Sorumluluğunu Almak (Metis, 2010), Irk Kavramını Kim İcât Etti? (Metis,2001), Çağdaş Fransız Düşüncesi (Epos, 2004), Levinas Okumaları (Pinhan, 2011), Platon'un Eczanesi (Pinhan,2011),Cinsiyeti Yazmak (Yapı Kredi, 2016) gibi derleme kitapları yayına hazırlamıştır.
Etkinlikler ücretsizdir. Ücretsiz etkinliklerde katılım sayısı sınırlı olup etkinlik davetiyesi 1 saat öncesinden Akbank Sanat Danışma'dan temin edilebilir.