Konuşmacı: Çelenk Bafra
İki ülke arasında sanat yoluyla köprüler kurmak mümkün mü? Küratöryel pratikler uluslararası ilişkiler ve kültürel diplomasi içinde kendine alan açabilir mi? 2009-2010 yılları arasında Fransa ve Türkiye kültür ve dışişleri bakanlıklarının himayesinde İKSV ve Culturesfrance ortaklığıyla düzenlenen Fransa’da Türkiye Mevsimi (Saison de la Turquie en France) bünyesindeki güncel sanat programının küratörlüğünü yapan Çelenk Bafra, yurtdışında Türkiye ile ilgili sergi ve sanat programları yaparken uygulanabilecek küratöryel stratejileri anlatıyor.
Çelenk Bafra, bağımsız küratörlüğün yanı sıra çağdaş sanatı destekleme girişimi SAHA’nın ve SAHA Studio adlı sanatçı ve küratörlere yönelik rezidans programının direktörlüğünü üstleniyor. 2004 yılından beri Avrupa’daki müze ve sanat kurumlarında araştırma odaklı grup sergilerinin küratörlüğünü yapan Bafra, 2011-2018 arasında İstanbul Modern’in küratörü ve sergi ve programlar direktörü olarak çalıştı. 2001 yılında çalışmaya başladığı İKSV’de İstanbul Bienali’nin direktörlüğünün yanı sıra Venedik Bienali’nde Türkiye Pavyonu, Fransa’da Türkiye Mevsimi, Cité des Arts Türkiye Atölyesi gibi yurtdışı sanat programlarını yürüttü. Siyaset bilimi, kültür tarihi ve sanat medyasyonu alanında Türkiye ve Fransa’da öğrenim gören Bafra, Fransa Kültür Bakanlığı tarafından Marsilya’daki MuCEM müzesinin yönetim kurulunda görevlendirildi. CIMAM ve AICA Türkiye üyesi olarak sanat yayınlarına yazıyor ve pazartesileri Açık Radyo’da “Hariçten Sanat” adlı bir program hazırlayıp sunuyor.
Tek seminere katılım şartlarını öğrenmek için: apply@curatingcontemporaryart.org