Bu konferans bir serginin yapım aşamalarını ele alacak ve nasıl işlemeye başladığını göstermek isteyecektir. Bir sergi nasıl ve niye yapılır? Sergi yapmak bir kurumu işletmek için mi yapılmaktadır, yoksa dönemine ait bir ihtiyaca cevap vermek için mi? İkisi de bugün pratik edilmektedir. Kurumların sergiye ihtiyacı vardır. Burada kurum çalışanları ile sergi yapanlar (küratör(ler), sanatçı(lar), teknisyen(ler), asistanl(ar)) arasındaki değişik roller ortaya çıkmaktadır. Bu bir ittifak ilişkisi olmalı mıdır? Nasıl bir ittifaktır bu ilişki? Küratörün etrafı ne demektir? Bu sorunsallar içinde konferans ele alınacaktır.
Paris’te, 1976-1990 yılları arasında Paris VIII Üniversitesi’nde Sosyoloji, Felsefe ve Siyaset Bilim okuyan Ali Akay, 1990 yılından beri İstanbul’da, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde öğretim üyesidir. Aynı Üniversitenin Resim Bölümü’nde 1992 yılından beri doktora derslerini sürdürmektedir. 1980’li yılların sonu ve 1990’lı yılların başlarında Deleuze ve Guattari’den çeviriler yapmıştır. Felsefe ve Sosyoloji çalışmalarının yanı sıra çağdaş sanat ortamında, 1990’lı yılların başından beri sergiler yapmakta yazılar yazmakta ve kitaplar yayınlamaktadır.
Tek seminere katılım 20 kişi ile sınırlıdır. Tek seminere katılım şartlarını öğrenmek için: apply@curatingcontemporaryart.org
Ali Akay, MSGSÜ dışında, Almanya’da, Berlin’de Humboldt Üniversitesi’nde, Fransa’da, I.N.H.A. (Sanat Tarihi Milli Enstitüsü), Paris VIII Üniversitesi, Sorbonne ve Amerika’da Columbia Üniversitesinde çalışmıştır. Paris’te Jeu de Paume Müzesi’nde “Exilocrates” adı altında tüm seneyi kapsayan seminer dizisi yapmıştır.
İstanbul (Autrement Press), Placing Turkey on the Map of Europe (Boğaziçi University Press), Postmodernisme et après ? (Editions Kimé), Model Turkei (Wallstein Verlag), Unleashed (Time and Hudson) adlı kolektif kitapların yazarlarındandır. 1992 yılında Toplumbilim dergisini kurmuş ve 2011 yılına kadar bu dergiyi sürdürmüştür. 2011 yılında, şu anda devam etmekte olan Teorik Bakış dergisini kurmuştur. 2003 -2005 yılları arasında da Plato adlı çağdaş sanat dergisinin ortak kurucusudur.
Son yayınlanmış kitapları arasında, Seza Paker Refleksif Akışkanlıklar, (Masa Yay.), Postmodernizmin ABC'si, (Say yay). Birleşmeyen Sentez, (Yapı Kredi Yay). Sanat Tarihi: Sıradışı bir Disiplin, (Yapı Kredi Yay). Sanatın Gramları, (Bağlam Yay). Siyaset Bir Düşünce Alanıdır, (Dedalus yay) Armağan, Tekil Düşünce ve M. Foucault’da İktidar ve Direnme Odakları, Sanat Bizi Seviyor, Felsefe Yazıları (Doğu Batı yayınları), Pisuarın Bir Dekonstrüksiyonu (E. Zeytinoğlu ile birlikte), Kulakdavulunun Eğrisi, Sanatın ve Sosyolojinin Ruh Hali; Konu-m-lar (Belge yay), Félix Guattari,Öznellik Alanları ve Minör Politika (Otonom Yay) Delilik Gemisi (Ayrıntı Yay) sayılabilir.
Türkiye’de ve yurt dışında birçok serginin küratörlüğünü yapmıştır. Ali Akay'ın son dönem sergileri şunlardır:
Lara Öğel, Public Confidentiality, Açıkekran, 2019;
Elmas Deniz, İntegrations with Nature, Açıkekran, 2019;
Kuandu Bienali co-curator, “Asian is-it global?” Taipei, Taiwan 2018;
Bettina Hutschek, Visite surprise, Açıkekran 2018;
Susan Kleinberg- Equilibrium /Disequilibria, Açıkekran 2018;
Cold Coming Front Balkans, Pera Museum, 2017-2018;
Murmuring, Mestna Galeria Lublijana, City Museum 2017;
Crystal Seed, Açıkekran 2017;
A light through the world: Hey,Wait, Krank Gallery, 2017;
Historical Encounters, Krank Gallery, 2016
Ulay, desidentifications, Açıkekran, 2015