Konuşmacı: T. Melih Görgün
Sanatçı, küratör, akademisyen T. Melih Görgün bu seminerde serbest alanlar ve bienaller çerçevesinde, küratöryel projelendirme ve uygulama konularında bilgi verecektir. Birçok yerel ve uluslararası projenin yöneticiliğini, küratörlüğünü yapmış olan Görgün aynı zamanda da Sinopale Bienali’nin kurucusu ve direktörüdür. Seminerde deneyimlerinden de yola çıkarak örnekler verecektir.
Tek seminere katılım 20 kişi ile sınırlıdır. Tek seminere katılım şartlarını öğrenmek için: apply@curatingcontemporaryart.org
Konuşmacı Hakkında
1962’de Sinop’ta doğdu. İstanbul ve Sinop’ta yaşamakta ve çalışmaktadır.
Bağımsız küratör ve sanatçı Görgün, kültürel çalışmalar, performanslarla, kent ve sanat üzerine çalışmalarını sürdürmektedir. Ağırlıklı olarak araştırma temelli ve katılımcılık kavramının referansları üzerinde kurgulanmış disiplinlerarası projelerde küratör olarak yer almaktadır. İstanbul Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ile Yeditepe Üniversitesi ve Beykoz Üniversitesi gibi özel üniversitelerde profesör olarak, “Disipiinlerarası Tasarım”, “Kent ve Sanat”, “Sanatta Çağdaş Stratejiler” konularında eğitim vermektedir. Görgün, Sinopale’nin kurucusu ve sanat yönetmenidir.
2007-2015 yılları arasında Siemens Sanat’ın (İstanbul) küratörlüğünü üstlenmiş ve Sınırlar Yörüngeler Çağdaş Sanat Yarışmasını da Mürteza Fidan’la birlikte tasarlamıştır. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Programı Danışma Kurulu’nda yer almıştır. Türkiye ve Avrupa’dan sanat akademilerinin dahil olduğu uluslararası iş birliği projesi “Kent ve Sanat”ı Mahir Namur’la birlikte tasarlayıp, koordinatörlüğünü de yapmıştır. Sinopale 1(2006), Sinopale 3(2010), Sinopale 5(2014), Sinopale 6(2017)’nın eş küratörlüğünü yapmıştır. Asya Sanat Bienali 10(2003)’de ülke küratörlüğünü üstlenmiş, 2013 yılında Werkleitz Bienali’nde Nike Baetzner’le birlikte Utopien Vermeiden konusunda ortak eğitim projesini hayat geçirmiştir. Akbank 3.(2019) ve 38.(2020) Günümüz Sanatçıları Yarışması Sergisi küratörlüğü ve uluslararası jüri üyeliği görevlerinde bulunmuştur.
''Connectivity as a Method”Yokohama Triennale(2017); “Werkwoche 4” Augsburg University of Applied Arts(2017); “Networking Day” Irish Contemporary Art Museum (2015); “Artist as a Etnographer” SOHO im Ottakring-Wien (2014), “The Diagrammatic Practice of the Micropolitical – the Spatio‐temporal Expression of Play between Power, Knowledge and the Aesthetics of Existence” etkinliği “Talihsiz Yabancı” performansı, ZhDK (2013), “Continental Breakfast”, Venedik Bienali (2007) gibi bir çok uluslararası etkinlikte sanatçı ve konuşmacı olarak yer aldı.
Yazılarının yer aldığı bazı uluslararası yayınlardan bazıları; “collaboration: Feldforschung mit Kunst”, Johanna Reiner & Johannes Hoffman, ISBN-13: 978-3990289457 (2020); ““On Critical Studies and Methods”, Grafist 22, Mimar Sinan Gü. San. Üni. Yay., s. 14-25, Türkçe-İngilizce. ISBN 978-605-500-577-1 (2018); "Atropos”, “Nezaket Ekici; book of Personal Map To Be Continued”s. 192-193, Türkçe-Almanca, Marta Herford Müzesi, Kerber Verlag, ISBN 978-3-86678-591-5 (2011)