Theo Eshetu
Kültürel kimlikler hiçbir zaman sabit ve tanımlı olmamış, politik gelecek tasarıları tarafından oluşturulmuş ve biçimlendirilmiş, tarihsel olaylar tarafından inşa edilmiş ve yıkılmış, kültürel nesnelerin yerlerinden edilmesiyle ve nüfusların göç etmesiyle dalgalanmalar göstermiştir; bunların hepsi de zamanın akışı içinde kimlikleri sabitlemenin olanaksızlığına işaret eder gibi görünmektedir, çünkü kimlikler doğaları gereği sürekli değişim içerisindedir. Bizim tek tanımlayabileceğimiz şimdiki zamandır; şimdiki zaman da grotesk ve değişkendir ve sırtında geçmişin hayaletlerinin getirdiği bir yükü taşımaktadır. Bununla birlikte, şimdiki zamanın belli bir güzelliği de vardır; yeni adalet yargılarının oluşabilmesi yönünde bir diriliğe, yeni uyum arayışlarına ve yüzeysel ve göstermelik politik eğilimlerin aksine, henüz var olmayan melez durumlara yönelik bir kabul ve heves içerir.
Theo Eshetu sergide iki video enstalasyon sunuyor; bunlar, bir portre fotoğrafları serisinin eşlik ettiği Atlas Fractured (2017) ve The Slave Ship (2015) adlı çalışmalardır.
Hollandalı bir anne ve Etiyopyalı bir babanın çocuğu olarak Londra’da (1958) dünyaya gelen Eshetu’nun gençliğine farklı yönlere ilerleyen çok kültürlü bağlamlar damgasını vurmuştur. Eshetu, İletişim Tasarımı dalındaki lisans derecesini North East London Polytechnic’ten (1981) aldıktan sonra, profesyonel hayatının büyük bölümünü, kendini kısa süre içinde önde gelen bir video sanatçısı olarak kanıtladığı Roma’da sürdürmüştür. O zamandan bu yana uluslararası arenada yer almaya devam eden eserleri; documenta14 (2017), Los Angeles County Museum of Art, LACMA (2016), Şanghay Bienali (2016), Goteburg Bienali (2015) Tate Britain (Londra, 2014), Kochi-Muziris Bienali (2014), Venedik Bienali (2011, 2004), National Museum of African Art, Smithsonian Institution (Washington DC, 2010), New York African Film Festival (2010), Robert Flaherty Film Semineri, Vassar Üniversitesi (2007), Baltimore Museum of Art (Baltimore, 2006) ve daha birçok etkinlik ve kurumda sergilenmiştir.
Katıldığı önde gelen uluslararası karma ve kişisel sergiler arasında STADT / BILD – Xenopolis, Deutsche Bank KunstHalle (Berlin, 2015), Streamlines Deichtorhallen (Hamburg, 2015) Die Tropen: Views from the middle of the globe, Martin Gropius-Bau (Berlin, 2008), Snap Judgments, ICP International Centre for Photography (New York, 2006) ve Digital Africa, Electronic Arts Intermix/Dia Foundation/African Film Festival (New York, 2003) yer almaktadır.
Eshetu’nun yapıtları dünyanın dört bir yanındaki Tate Britain (Londra), National Museum of African Art, Smithsonian Institute (Washington DC), Baltimore Museum of Art ve The Walther Collection (Ulm/ New York) gibi özel ve kamusal koleksiyonlarda yer almaktadır. Eserleri, DAAD Berliner Künstlerprogramm Görsel Sanatlar kategorisi (2012), Visionary Africa, BOZAR Brusssels (2010) ve Berlin Video Festivali Birincilik Ödülü (1993) gibi pek çok ödüle layık görülmüştür.