26.03.2024
Yazı: Eylül Ege - İllüstrasyon: Naz Tansel
Gökçe Bahadır ve oyunculuk serüveninden özel duraklar
Bu sene 20. yaşını kutlayan Akbank Kısa Film Festivali’nin jüri üyelerinden Gökçe Bahadır, festivalin gelenekselleşen “Oyunculuk Üzerine” söyleşilerinin konuğu olarak sektör deneyimlerini, kısa filmlere bakışını ve aktörlük hakkındaki düşüncelerini katılımcılarla paylaşacak. Vesilesiyle Gökçe Bahadır’ın oyunculuk serüvenindeki özel duraklardan bir rota çizdik.
İstanbul’da doğup büyüyen Gökçe Bahadır, lise çağındayken gelecekte ekranlarda olmayı kafasına koymuş; ardından Akademi İstanbul’da radyo - televizyon, Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nde ise oyunculuk üzerine eğitimler almış. Bu dönemde sunuculuk yapmaya başlayan Bahadır’ın yolu Fenerbahçe FM, Best TV, Show TV gibi platformlardan geçmiş; Digitürk’te yayımlanan Jojo adlı bir çocuk programı da sunmuş.
Oyuncu olarak göründüğü ilk işi, başrollerinde Meltem Cumbul ve Olgun Şimşek’i buluşturan 2002 yapımı Beşik Kertmesi. Bu dizide bir bölüm konuk olarak rol aldıktan sonra, ülke çapında tanınmasını sağlayan bir dönem fenomenine geliyor sıra: Hayat Bilgisi. Yıl 2003; Perran Kutman’ın canlandırdığı Afet Öğretmen ve öğrencilerinin dünyasındaki en renkli karakterlerden biri olan Törpü lakaplı Yeliz suretinde karşımıza çıkıyor Gökçe Bahadır.
100 bölüm, iki seneyi aşkın bir süre boyunca devam eden Hayat Bilgisi serüvenini, Türkiye televizyonlarının ikonikleşmiş bir başka yapımı olan Yaprak Dökümü takip ediyor. Reşat Nuri Güntekin’in aynı adlı romanından uyarlanan dizi, idealist kaymakam Ali Rıza Bey, eşi Hayriye Hanım ve beş çocuğunun İstanbul’a göçünü anlatıyor; Gökçe Bahadır ise günbegün parçalanışını seyrettiğimiz ailenin büyük kızı Leyla rolünde bu kez.
Beş sezonun ardından final yapan Yaprak Dökümü’ndeki performansı; aynı konakta Çemberimde Gül Oya’yı çekmiş Çağan Irmak’ın Dedemin İnsanları adlı, göç travmasını konu edinen 2011 yapımı filminde rol almasına yol açıyor. Gökçe Bahadır’ın dirençli, mücadeleci kadınlara hayat verdiği karakter galerisi 2012’de, Beyoğlu’nun arka sokaklarında yaşayan seks işçisi Aysel ile genişliyor; bu defa adres: Kayıp Şehir dizisi. Aynı yıl, Miray Kuyumcu’nun durdurulamayan kadın cinayetlerini konu edinen ödüllü kısa filmi Çember’de de görmüştük onu.
İlişkileri lise günlerine dayanan dört kadının yıllar sonra bir araya gelişiyle alevlene güç mücadelesini konu edinen Ufak Tefek Cinayetler ise başrollerinde Tülin Özen, Aslıhan Gürbüz, Bade İşçil ve Gökçe Bahadır’ı buluşturmasıyla televizyonda yayımlandığı 2017 - 2018 yıllarının lokomotif dizilerinden biri oluyor. Onu, pandemiden hemen önceye rastlayan bir müzik açılımı takip ediyor. Ajda Pekkan klasiği “Sana Doğru”yu Gökçe Bahadır yorumuyla dinlediğimiz bir kayıt ve eşlikçisi olan klip, 2019’da dijital platformlarda yerini alıyor.
Gökçe Bahadır filmografisinin ayrıksı parçalarından biri de Athena’nın solisti Gökhan Özoğuz’un Adana gördüğü bir gündüz düşü üzerinden hikâyeleştirilen, Ömer Faruk Sorak yönetmenliğinde çekilen Kendi Yolumda filmi. Geldik, en heyecanlı duraklardan birine: Kulüp. 1950’ler Beyoğlu’nda yaşamış Sefarad yahudilerinin kültürel, tarihi ve politik geçmişine mercek tutan dizi, Gökçe Bahadır’ı ilk kez bir dijital platformda gördüğümüz iş olmasının yanı sıra canlandırdığı en zorlu karakterlerden biri olduğunu söylediği Matilda üzerinden anne - kız ilişkisine dair de incelikli bir seyir sunuyor.
Şu sıralar, son dönemde yaygınlaşan muhafazakar - seküler çatışması anlatılarından biri olan Ömer dizisinde başrolleri Selahattin Paşalı ile paylaşan Gökçe Bahadır’ın müzik yolculuğu da Emir Ersoy ve orkestrasıyla birlikte 70’lerden günümüze hafızalara kazınmış şarkılara yaptıkları yeni akustik düzenlemelerden oluşan konser serisiyle devam etmekte.