Blog

Mark Guiliana Jazz Quartet

Blog
Mark Guiliana Jazz Quartet

22.07.2017

Yazı: Cem Kayıran

İllüstrasyon: Saydan Akşit

Günümüzün en yetenekli davulcularından biri olarak gösterilen Mark Guiliana, caz dörtlüsüyle birlikte Akbank Caz Festivali’nin konuğu oldu. Kariyeri boyunca birçok heyecan verici işbirliğiyle karşımıza çıkan Guiliana, akustik davul ve elektronikleri ustaca harmanladığı performans ve kayıtlarıyla da tanınıyor.

Avishai Cohen, Brad Mehldau, Gretchen Parlato ve Matisyahu gibi isimlerle birlikte birçok farklı kayıt ve turnede yer alan Mark Guiliana, David Bowie’nin son albümü olan Blackstar’da da davulun başındaydı. Kendine has stili ve cesur davul çalışıyla, her zaman izlemesi ve dinlemesi büyük bir keyif olan Mark Guiliana, birçok müzik mecrasına göre aktif davulcular arasında en iyilerden biri.

Mark Guiliana Jazz Quartet’in ilk ve tek kaydı olan Family First, 2015 yılında, Guiliana’nın kurucusu olduğu Beat Music Productions etiketiyle yayımlandı. Saksofonda Jason Rigby, basta Chris Morrissey ve piyanoda Shai Maestro’nun yer aldığı Mark Guiliana Jazz Quartet; poliritimler, etkileyici senkoplar ve eşine az rastlanır bir bütünlük sunuyor. Bir şarkı dışında tamamı Mark Guiliana bestelerinden oluşan Family First’ün prodüktör koltuğunda da Guiliana oturuyor.

Müzisyen ve prodüktörlüğün yanı sıra bir müzik ve davul eğitmeni de olan ve daha önce çeşitli projeleriyle İstanbullu dinleyicilerinin karşısına çıkan Mark Guiliana, geçtiğimiz yıl Hudson Music etiketiyle Exploring Your Creativity on the Drumset isimli kitabını yayımladı.

Guiliana’nın bugüne dek verdiği çeşitli röportajlardan, müzikle olan ilişkisi ve yaratıcı süreçlerine dair ipuçları taşıyan alıntılarını derledik.

İlham kaynakları hakkında

“Her şeyden ilham almaya çalışıyorum ve tabii ki kendi ilham kaynaklarım da fazlasıyla çeşitli. Bob Marley’den John Coltrane’e, oradan da Kurt Cobain’e uzanıyor. Ama müzik dışındaki ilham kaynaklarım da öyle. Bu edebiyat, sevdiğim bir film ya da sadece ailemle vakit geçirmek de olabilir. En başarılı müzikal çalışmalarım, tüm ilham kaynaklarımı özümsemek konusunda kendime karşı dürüst olabildiğim zaman gerçekleşiyor.”

Beat Music Productions’ı kurma sebepleri hakkında

“Plak şirketi kurmamdaki en temel sebep, farklı yaklaşımlardaki projelerimin albümlerini yayımlayabilmek. Geleneksel bir plak şirketinin hem elektronik hem de akustik çalışmalarımı yayımlamak isteyeceğinden emin değilim. Benim için bir albüm üzerine çalışırken onun nerede var olabileceği ya da kimin yayımlayacağı konusunda telaş yaşamamak önemliydi. Bir şekilde yaptığım herhangi bir şeyin yayımlanabileceği bir yol olduğunu bilmek güven veren bir hissiyat.”

Avishai Cohen’le olan müzikal işbirlikleri hakkında

Avishai’yle çalışmak inanılmaz bir deneyimdi. Onunla 2001’de tanıştım ve New York’ta birlikte çalmaya başladık. Ama turne yapmaya 2003 yılında başladık ve kısa sürede birlikte altı albüm kaydettik. Benim için eşsiz bir öğrenim süreciydi. Ona çok şey borçluyum çünkü Avishai Cohen bana inanan ve beni yanında turneye çıkaran ilk müzisyendi.

Şarkı yazım süreci hakkında

“Evdeyken bir Wurlitzer’de çalışıyorum. Davulu da faydalı olabilecek bir şekle getiriyorum, özellikle Beat Music işleri için. İşin sırrı en çok etrafında çalışacağın özel tınıyı bulmakta saklı. Keşfedeceğin sesler düzensel seçimlerini etkiliyor. Ama tam anlamıyla akustik olan caz dörtlüm için gerçekten havalı bir synth pad’inin ya da güzel bir melodik sesin arkasında saklanamam. Belirlenmiş bir paleti var ve bu yüzden demo kayıtlar yaparken genelde basmakalıp sesler kullanıyorum böylece seslerle çok büyük bir bağ kurmuyorum. Bu klişe demo sesleriyle yaptığım bir şeyi sevebilirsem, stüdyoda diğerleriyle birlikte çaldığımda çok daha mutlu olacağımı biliyorum.”

Zach Danziger’den aldığı ilham hakkında

“Zach’in üzerimde çok büyük bir etkisi var ve artık benim en yakın arkadaşlarımdan biri. İlk başta beni ona götüren şey davul çalışıydı. Ama arkadaş olduktan sonra onun çalışma sürecine de tanık olma şansı yakaladım. İnanılmaz! Çok fazla sıkı çalışan insan tanıyorum ama kimse Zach gibi değil. Müzik yazma aşamasında fazlasıyla özgün bir görüşe sahip. Onun her zaman en ileri uçta olduğunu düşünüyorum. Zach ve Jojo Mayer bana elektronik dünyayı yeniden canlandırmaya çalışabileceğimi ispat eden insanlar. Önceden de bu müziği çok seviyordum ama akustik setime yerleştirmekte zorlanıyordum. Bu insanları çalarken görmek, bana yeni bir yol keşfetmek konusunda ilham kaynağı oldu.”

Davul çalışında garip ölçüler kullanması hakkında

“Garip ölçüleri çok fazla kullanmamdaki sebep daha önce sürekli bu tür ölçülerle çalan gruplarda bulunmuş olmam. Belli bir bağlam olmadan çalışmak bir hayli zor. Okuldaki yıllarımda bunu biraz yapmaya çalıştım. Her gün belli bir ölçüye odaklandım ve onları farklı şekillerde bölebilmenin yollarını aradım. Ama bu durum garip ölçüleri akıcı şekilde çalmamı gerektirecek müzikal durumlar içinde kalmama kadar çok da doğal tınlamıyordu. Bunun avantajı, rakamlardan ziyade müzik hakkında düşünebilmene olanak sağlaması.”

David Bowie’nin Blackstar albümünde yer alması hakkında

“Onunla birlikte çalışmanın bundan daha iyi bir şekilde olabileceğini düşünmüyorum. Aslında Maria Schneider ve ikisinin bir işbirliğiydi. David her aşamada oradaydı ve kendini %100 adadığı her halinden belliydi. Olduğu efsanevi kişiye dönüşmesinin sebeplerinden biri de bu bana kalırsa.”

Yoğun turne ve kayıt temposunda kendine ayırdığı zaman hakkında

Dinlenecek vakit mutlaka yaratıyorum ve benim için böyle bir vaktin mutlaka olması kaçınılmaz bir öncelik. Benim için en önemli şey ailemle geçirdiğim süre. Eşim Gretchen’la Marley isimli bir oğlumuz var ve bulduğum her boş zamanda onunla birlikte oluyorum. Benim için bu dengeyi bulmak çok önemliydi ve bu kadar fazla aile zamanı geçirebildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum.

Bunlar da ilginizi çekebilir

Bizi Takip Edin
TR EN
Etkinlikleri etiketlere göre filtreleyin
16 ARA PZT
1

20:00

Seminer Sanat ve Çocuklar Üzerine Farklı bir Bakış

Çevirimiçi Platform – Zoom

17 ARA SAL
2

19:00

Film Alice In The Cities

Akbank Sanat

20:00

Seminer Sanat ve Çocuklar Üzerine Farklı bir Bakış

Çevirimiçi Platform – Zoom

18 ARA ÇAR
3

17:30

Atölye Yaratıcı Kağıt Atölyesi: Yılbaşı Ağacı

Akbank Sanat

18:30

Söyleşi Zorbalık

Akbank Sanat

20:00

Seminer Sanat ve Çocuklar Üzerine Farklı bir Bakış

Çevirimiçi Platform – Zoom

19 ARA PER
3

17:30

Atölye Yaratıcı Kağıt Atölyesi: Yılbaşı Süsü

Akbank Sanat

19:30

Söyleşi Mimaride Dönüşüm

Akbank Sanat

20:00

Seminer Sanat ve Çocuklar Üzerine Farklı bir Bakış

Çevirimiçi Platform – Zoom

20 ARA CUM
-
21 ARA CMT
5

12:00

Çocuk Bi’ Şehir: Kayıp Seslerin Yolculuğu (5-9 Yaş)

Akbank Sanat

13:30

Çocuk Kitaplığımda Bi’İstanbul: Kitap Dekoru Atölyesi (5-9 Yaş)

Akbank Sanat

15:00

Atölye 3 Temel Hazine - I

Akbank Sanat

15:30

Atölye Dil Çöpü

Akbank Sanat

16:00

Atölye Alfabe Deneysel Fotoğraf Atölyesi (Aralık - 1. Grup)

Çevirimiçi Platform – Zoom

22 ARA PAZ
1

16:00

Atölye Alfabe Deneysel Fotoğraf Atölyesi (Aralık - 2. Grup)

Çevirimiçi Platform – Zoom

23 ARA PZT
-
24 ARA SAL
1

19:00

Film Yesterday Girl

Akbank Sanat

25 ARA ÇAR
-
26 ARA PER
-
27 ARA CUM
1

16:00

Atölye Alfabe Deneysel Fotoğraf Atölyesi (Aralık - 1. Grup)

Çevirimiçi Platform – Zoom

28 ARA CMT
6

12:00

Atölye Alfabe Deneysel Fotoğraf Atölyesi (Aralık - 2. Grup)

Çevirimiçi Platform – Zoom

13:00

Çocuk Akbank Çocuk Tiyatrosu "Ne Olacağım Ben?"

Akbank Sanat

15:00

Atölye Dramaturji Ne İşe Yarar?

Akbank Sanat

15:30

Çocuk Göçmen Kuşların İzinde: Kuş Yuvası Tasarım Atölyesi (6-10 Yaş)

Akbank Sanat

17:15

Çocuk Kilden Heykeller: Yeni Yıl Heyecanı (6-11 Yaş)

Akbank Sanat

18:30

Atölye Kilden Heykeller: Yeni Yıl Heyecanı

Akbank Sanat

29 ARA PAZ
-
30 ARA PZT
-
31 ARA SAL
-
01 OCA ÇAR
-
02 OCA PER
-
03 OCA CUM
-
04 OCA CMT
2

16:00

Çocuk Ailece İleri Dönüşüm: Mozaik Atölyesi (4-8 Yaş)

Akbank Sanat

17:15

Çocuk Ailece İleri Dönüşüm: Heykel Atölyesi (4-8 Yaş)

Akbank Sanat

05 OCA PAZ
-

Etkinliği takviminize ekleyin

E-Bülten'e üye olun